This, That or Nothing?



Imaginea vorbeşte pentru mine: Find your passion! Asta este şi problema mea, nu mi-am găsit-o. Mai am doi ani până când o să îmi hotărăsc definitiv viitorul, până atunci am dreptul să oscilez, dar nu prea mult.  Este atât de greu ca totul să fie în mâinile tale.
Ieri sau alaltăieri, în timp ce îmi căutam ceva pentru şcoală, mi-am găsit un caiet vechi. La sfârşitul lui scria frumos: Vreau să devin programator. Credeţi că ştiam pe atunci cu ce se mănâncă informatica cu adevărat? Totul se învârtea în jurul lui mod şi lui div şi a unor algoritmi simpli, acum totul este mai greu şi mai mult, iar la nivel de facultate nici nu vreau să mă gândesc.  Eram foarte entuziasmată de informatică pe atunci şi de aceea am ales şi acest profil la liceu: matematică-informatică, intensiv informatică. După doi ani lucrurile s-au schimbat. Am realizat că nu îmi doresc ca să îmi petrec zece ore dintr-o zi în faţa calculatorului. Mi-ar plăcea să lucrez la un mic birou care să mă definească în totalitate, însă nu să fiu dependentă de el. Chiar nu ştiu ce vreau!
De la informatică am ajuns să mă gândesc la un ASE, dar am realizat că în şase ani de când fac matematică cu adevărat, nu am avut niciodată media mai mult de şapte. Credeţi că un elev cu această medie se poate descurca la o astfel de facultate? Eu nu consider asta, însă dacă termin facultatea, am atâtea şanse de un loc de muncă bunicel. O altă variantă este dreptul, până acum eram oarecum mulţumită, dar îmi este atât de frică că nu o să îmi placă şi că o să renunţ la ea după un an, încât nu m-aş apuca de ea. Însă mi-ar plăcea să lucrez ca procuror criminalist, mai ales că este pe un astfel de domeniu. Astăzi, cu câteva zeci de minute în urmă, o prietenă m-a făcut indirect să îmi dau seama că nu sunt chiar aşa de potrivită. "Prezenţă, puterea de convingere, puterea de influenţă". Am aceste calităţi? Eu mă consider mai de grabă uşor influenţabilă, decât să am această putere. Mama îmi zice din scurt că totul se învaţă, dar plăcearea unde mai este? Îmi place mult ideea de a fi editor şi de a te ocupa de aspectul unei reviste. Să mi se dea textele, pozele fotografilor, iar eu să le aranjez. Să mai fac un mic aranjament la o poză, să îi mai şterg uneia un coş, pistrui şi tot aşa. Încă nu am descoperit dacă trebuie să urmez facultatea de jurnalism sau ceva pe TIC. Am de gând să caut o revistă nu foarte mare, să iau e-mailul unuia dintre angajatori şi să îl iau la întrebări, probabil chiar unui editor. Mama nu cred că m-ar lăsa să dau la jurnalism, deoarece nu prea aş ieşi mare lucru de acolo, iar un post îl iei cu greu. Ea consideră că nu am un talent înnăscut în scris şi ceea ce compun eu poate să o facă toată lumea. Eu încă sper să nu fie aşa. După cum vedeţi mama intră de multe ori în ecuaţie... hmm da este doar o persoană ce ar trebui să mă îmi arate mai multe căi, dar nu prea face asta.
Este obositor atunci când nu ştii tot ce îţi trebuie şi atunci când nu eşti sigură de anumite lucruri. Aş vrea să ştiu cu siguranţă că dacă urmez o anumită facultate ajung acolo unde vreau, însă nu este atât de uşor. Viaţa nu e uşoară deloc.
"Nu lăsaţi pe mâine ce puteţi să faceţi azi" spune un proverb românesc. Măcar atât putem să avem noi, românii, nişte proverbe superbe. Mie mi-au trebuit şaptesrezece ani ca să înţeleg că toate trebuie făcute la timpul lor. Acum regret că nu am învăţat engleză la timp, acum când am nevoie de ea. Dacă mă apucam serios de ea din generală, acum nu mai aveam aceastră problemă. Îmi caut o profesoară care să mă ridice de la nivelul de începător la unul avansat. Este greu şi costă. Sunt atât de dezamăgită de mine încât simt că nu mai sunt capabilă să fac nimic. Numai de asta aveam nevoie acum. Timpul liber este atât de puţin şi se scurge atât de repede, încât simt că nu mai trăiesc decât o secundă pe zi. Timp pentru mine nu mai am...
Şi acum îmi vine să mă bat singură că sunt atât de proastă şi visătoare.
Aveţi grijă
Aliuna


poze: www.weheartit.com

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

3 Responses to This, That or Nothing?

  1. Alina P. says:

    sa stii ca nici eu nu m-am hotarat inca ce o sa devin :))
    am atatea optiuni, dar parca niciuna nu ma atrage 100%.
    mai avem inca timp sa ne razgandim :)

  2. Amarena says:

    Pentru facultatea de ASE nu cred ca iti trebuie prea multa matematica, e suficient ca ai fost la un profil de mate-info. Sunt multi care se duc si de la filologie pe acolo din lipsa de altceva.
    Si sunt deja cu gramada la facultatile alea, nu stiu de ce zici ca ti-ai gasi ceva de munca bine daca termini o astfel de facultate. Poate doar daca ai ceva sigur aranjat cu cineva.
    Se pot schimba multe chiar daca ai o anume facultate, eu una chiar si cu o facultate terminata si una in curs, habar nu am ce serviciu o sa am. Inca visez la un post de seminarist prin universitate, dar sa vedem.
    Mai ai timp sa te decizi, nu cred ca e cazul sa te impacientezi de acum.
    Si pentru engleza, urmareste cat mai multe filme, anime-uri, seriale si asa mai departe fara subtitrare in romana. Mie una imi prinde bine.

  3. Pot sa spun ca s-ar putea sa ma vad in aceiasi situatie ca tine peste cativa ani? Cred ca pot.
    Adica eu acum vis sa devin programator, vreau sa merg la mate-info, nu ma prea pricep la engleza pt ca mi-a fost lene sa o invat la timp si mama imi spune ca tot ce scriu eu acum poate scrie oricine daca are un pix si o foaie de hartie(si am icneput chiar sa o cred).
    Lasa, o sa vezi ca pana la urma o sa te hotarasti tu la ce o sa dai, important este sa te gandesti foarte bine inainte sa faci asta ca sa nu regreti mai tarziu.

Un produs Blogger.
You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "